La Fundació BCN Formació Professional ha organitzat i dut a terme quatre mobilitats internacionals per a empreses, centres d’FP i institucions, amb l’objectiu de conèixer més i millor el sistema de formació professional d’altres països(Alemanya, Canadà, Finlàndia i Països Baixos).

A la primera mobilitat, docents i professionals educatius en l’àmbit de la logística van visitar l’Hamburg Institute for Vocational Training i el Port d’Hamburg a Alemanya.

A la segona mobilitat, la Fundació va visitar l’institut MBO Raad per conèixer el sistema de formació professional dels Països Baixos.

La tercera mobilitat ha sigut la primera fora de la Unió Europea, on Núria Varella, tutora d’FCT del Cicle de Vestuari i Espectacle de l’Institut Anna Gironella Mundet va fer una estada per conèixer l’FP a Montreal, Canadà; mobilitat que ens serveix per poder preparar la mateixa mobilitat però pels estudiants l’any vinent.

La cuarta mobilitat va ser a Finlandia, Espoo, acompanyant una mobilitat d’equips de direcció de Barcelona . Hem visitat Omnia, és una magnífica oportunitat per establir sinergies!

El principal objectiu de l’estada és conèixer el sistema educatiu i de formació professional finès i, específicament, l’ecosistema innovador d’un Centre d‘Excel·lència de Formació Professional europeu: Omnia. Hem conegut model de gestió, estrategia i lideratge d’Omnia com a centre d’excel·lència vocacional, i com es relacionen amb empreses. També hem estat a Omnia Makerspace, un espai d’innovació i digitalització per estudiants d’Omnia dins el recinte d’Aalto University.

Agraïm als diferents centres i institucions per la seva col·laboració en aquestes mobilitats internacionals.