Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes empresarials realitzats per estudiants de Formació Professional dels instituts i centres d’FP de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

La finalitat és potenciar el reconeixement i el prestigi social de l’FP, així com reconèixer alguns valors entre l’alumnat d’FP, molt especialment aquells relacionats amb la iniciativa i l’esperit emprenedor.

Els principals objectius d’aquests Premis són:

11a edició dels Premis FPemprèn, curs 2019-20

Es premien els projectes segons les següents categories:

*Consulta els requisits de cada categoria a les bases del concurs

L’onzena edició dels premis FPemprèn ha comptat amb 61 projectes, dels quals 43 han passat a la fase final. En total han participat 22 centres d’FP i més de 200 alumnes de la ciutat de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

Els guanyadors de totes les categories (exceptuant la categoria Premi ICIL-Gestió Logística) van obtenir accés al Bootcamp “Make it real”, programa formatiu organitzat, coordinat i certificat per TeamLabs – Mondragon Unibertsitatea: 5 sessions que conformen una trajectòria amb diferents peces encarades al món professional i dins d’un context REAL d’emprenedoria i innovació.

Els projectes guanyadors de cada categoria van ser:

1.- PREMI ENERGIA, SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT

Cicle Formatiu de Grau Mitjà
SenSailor: producte adreçat a empreses relacionades amb la investigació marina que busca oferir un servei que faciliti la presa de dades del mar i de climatologia, i així determinar l’estat de salut del planeta.
De l’Institut de Nàutica de Barcelona
De Carles Manich Vallès

Cicle Formatiu de Grau Superior
Ihlume: restaurant que té com a objectiu principal reduir els residus, aprofitant els productes en la seva vida útil, seguint la implementació de l’economia circular.
De l’ Escola Superior d’Hostaleria de Barcelona (ESHOB)
De Pol Brull Blanco

2.- PREMI SALUT, ESPORT I BENESTAR

Cicle Formatiu de Grau Mitjà
PlantApp: producte que contribueix en la millora de la salut de les plantes i, en conseqüència, del medi ambient, introduint plantes medicinals i aromàtiques pensant en els beneficis terapèutics que la natura ofereix.
De l’Escola Solc Nou
De Kathleen Jhoy Bautista, Ylenia Caparrós, May Belyn Castillo, Leslie-Ann Paulino i Laura Sánchez

Cicle Formatiu de Grau Superior
Feel the taste!!!: empresa de càtering que ofereix menús preparats saludables a bon cost per aquella gent que no pugui cuinar per manca de temps.
De l’Institut Pedraforca
De Manjeet Singh, Juan Carlos Muñoz Galiano, Luz Plasencia i Fernando Pulido

3.- PREMI HOTELERIA I TURISME

Cicle Formatiu de Grau Superior
El Món en un Cafè: cafeteria-degustació que oferta cafès originaris de diferents països, marinats amb un bombó fet a mida per a cada cafè, elaborats a partir de cada matís, aroma i sabor.
De l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona (EHTB)
De Raquel Recobeni León

La categoria de Cicle Formatiu de Grau Mitjà va quedar deserta.

4.- PREMI ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA

Cicle Formatiu de Grau Superior
Iceberg: servei que focalitza la seva atenció en menors en l’àmbit de la drogodependència, aportant un clar benefici a la societat a curt i llarg termini.
Del Col·legi Sagrat Cor Sarrià
De Jamyr de la Rosa, David López, Francesc Ávalos i Sergi Miret

La categoria de Cicle Formatiu de Grau Mitjà també va quedar deserta.

5.- PREMI EDUCACIÓ , CULTURA I LLEURE

Cicle Formatiu de Grau Mitjà
Hardrone: Negoci de venta i lloguer de drons amb servei de formació teòrica i pràctica adaptat a diferents àmbits, així com també servei de reparació i assessorament.
De l’Institut Bernat el Ferrer
De Rubén Arroyo Pastor i Jordi Lacort Font

Cicle Formatiu de Grau Superior
ANTQUEEN: venda de formiguers, accessoris, aliments, via online i en botiga física, amb el valor afegit de que també es desenvolupen programes educatius de mirmecología.
De l’Institut Provençana
De Marc Mayoral Gonzalez, Sergio Cambara Ruiz i Benjamin Parra

6.- PREMI INDÚSTRIA 4.0 I TRANSFORMACIÓ DIGITAL

Cicle Formatiu de Grau Mitjà
WISP: empresa que ofereix els serveis i la instal·lació necessària per a que a les zones rurals arribi la connexió a Internet.
De l’Institut Mediterrània
De Mihai Robert Rusu, Ismael Castillo, Emanuel Pop

La categoria de Cicle Formatiu de Grau Superior va quedar deserta.

7.- PREMI ICIL-GESTIÓ LOGÍSTICA

Aquesta categoria va quedar deserta, tant per grau mitjà com per grau superior.

8.- PREMI EMPRENEDOR

Cicle Formatiu de Grau Mitjà
EMOTO: millora de la mobilitat de la ciutat de Barcelona a través d’un servei de motos elèctriques, amb l’objectiu d’ajudar a incentivar polítiques més sostenibles.
De l’Institut Poblenou
De Ismael Franco Prieto

Cicle Formatiu de Grau Superior
BILARV: empresa eco-responsable que es centra en la millora mediambiental i sanitària a través de limitar l’expansió de virus propagats per mosquits.
De l’Escola Pia Nostra Senyora
De Cloe Ruiz, Sofia Lozano, Marc Pinós, Cristina Ventura i Claudia Valle

Com a novetat d’aquesta 11a edició, s’ha atorgat el Premi al millor vídeo. Els guanyadors d’aquest premi van obtenir una Kindle amb llum incorporada, gentilesa de l’empresa SIGMA Gestión Universitaria. El projecte guanyador va ser:

• Lombardi Closet Reno
  • De l’Escola Thuya
  • De Giovanna Pereira Lombardi

Et vas perdre l’acte de premis de l’11a edició? El pots veure aquí:

Segueix-nos a twitter i a instagram

Organitza:

logo Fundació FP Barcelona

Amb la col·laboració de:

logo Sigma