1. Objectius

L’objectiu dels “EU Water Challenge VET Labs” és implicar els aprenents europeus d’FP i formadors per identificar solucions innovadores basades en la natura (NbS, d’ara endavant) per mitigar el problema efectes de les inundacions i millorar la retenció d’aigua dins d’una ciutat europea imaginària, anomenada ‘Metròpoli’. Tant els aprenents com els formadors participaran en els primers premis internacionals d’FP respondre a aquest repte social clau en el sector de la gestió de l’aigua.

L’empresa que llançarà el repte serà Agbar, part del grup internacional Veolia, compromesa amb la transformació ecològica. ‘Metròpolis’ és inventat i desenvolupat per l’empresa que inclou una sèrie de funcions combinades d’una ciutat típica de Dinamarca, Bèlgica i Espanya junts per emular els nostres diferents contextos ambientals en un ciutat identikit única.

Per tant, els participants de VET hauran de ser creatius per resoldre una necessitat del món real aplicant el enfocament d’aprenentatge basat en reptes (CBL) i altres metodologies d’innovació oberta aplicades FP, alhora que adquireix coneixements més profunds i les habilitats necessàries per prosperar en un món canviant.

Els objectius específics (OS) són els següents:

  • OS1: desenvolupar NbS innovadores a través de l’educació FP reunint aprenents, professors i escoles FP al voltant d’una competició europea;
  • OS2: Contribuir a assolir les competències del segle XXI (transversals, personals, lingüístiques i digitals) entre els participants mitjançant la resolució conjunta d’un repte real del sector de l’aigua;
  • OS3: Sensibilitzar empreses similars sobre el potencial de l’FP com a camí educatiu sobre el qual construir i crear solucions de la vida real;
  • OS4: Millorar la qualitat de l’FP amb l’ús de metodologies CBL entre les escoles d’FP i el sector empresarial;
  • SO5: Facilitar l’accés de les empreses al talent creatiu de les escoles d’FP europees.

Els resultats i beneficis esperats són els següents:

– Augmentar l’interès dels aprenents i formadors d’FP pels reptes ambientals que això comporta Europa afronta pel que fa al futur de la gestió de l’aigua a les zones urbanes;

– Formar i desenvolupar competències transversals per als aprenents i formadors d’FP durant el procés de creativitat de NbS;

– Augmentar la visibilitat dels estudiants d’FP amb talent per a les empreses d’aigua com a piscines de futur empleats capaços de respondre a reptes reals;

– Aconseguir un manual europeu de NbS innovador generat per ser integrat Currículums d’FP/aula d’estudis relacionats amb l’aigua.

Beneficis pels centres d’FP:

  • Contacte directe amb una empresa innovadora
  • Incentius per adquirir competències futures
  • Visualitzar el talent dels estudiants i participants
  • Formació en innovació i creativitat

Beneficis per a la empresa:

  • La innovació formal i oberta augmenta el creixement del mercat
  • Atracció de joves talents
  • La innovació oberta entre els empleats comporta un augment dels beneficis de l’empresa

2. Organitzacions col·laboradores:

Coordinador: Fundació BCN Formació Professional (Barcelona)

Socis:

Mercantec (Viborg) – 6 alumnes + 1 professor

De Wijnpers (Lovaina) – 6 alumnes + 1 professor

INS Esteve Terradas (Cornellà de Llobregat) – 6 alumnes + 1 professor

Escola de l’Aigua (Escola de l’Aigua de Barcelona, ​​ES) com a repr. de Veolia Xarxa FP

3. Camps d’especialització FP:

El projecte està enfocat a les següents famílies professionals relacionades amb el sector de l’aigua:

  • Energia i aigua (p. ex., gestió de l’aigua/tractament de l’aigua; renovables Energies/Eficiència energètica, etc.).
  • Seguretat i Medi Ambient
  • Instal·lació i manteniment

4. Implementació:
El projecte s’estructurarà en sis fases principals liderades per un soci cadascuna, incloses reunions transnacionals, activitats del projecte i resultats, així com activitats d’aprenentatge/formació/ensenyament tant per a estudiants com per al professorat.