Engeguem projecte “EU Water Challenge VET Labs”, resultat d’internacionalitzar el MetròpolisFPLAb. El projecte és una prova pilot, el principal objectiu del projecte “EU Water Challenge VET Labs” serà establir els primers premis internacionals d’FP per a estudiants europeus d’FP. Es respondrà a un únic repte social: identificar solucions innovadores basades en la naturalesa per mitigar els efectes de les inundacions i millorar la retenció d’aigua dins d’una ciutat europea imaginària, anomenada “Metròpolis”.

L’empresa que presentarà el repte serà Veolia, representada per l’Escola d’Aigua de Barcelona durant el projecte.
En realitat, la ciutat imaginària de ‘Metròpolis’ és inventada i desenvolupada per l’empresa i inclou una sèrie de característiques comunes/combinades d’una ciutat típica a Dinamarca, Bèlgica i Espanya de manera que emularà els diferents contextos en una sola ciutat.

Aquesta competència es basarà en l’ús de l’enfocament de l’aprenentatge basat en reptes (CBL) i altres metodologies d’innovació oberta aplicades a l’EFP per aprendre a resoldre els reptes del món real, alhora que obtenen coneixements més profunds i les habilitats necessàries per prosperar en un món canviant.

Els coordinadors i socis del projecte seran:

Fundació BCN Professional Professional (Barcelona, ES)

Partners del projecte:
-Mercantec (Viborg, DK)
-De Wijnpers (Lovaina, BE)
-INS Esteve Tarrades (Barcelona, ES)
– Escola d’Aigua de Barcelona, com a representant de Veolia.