El passat dimarts 23 de gener de 2024 vam presentar el nou estudi del nostre observatori de l’FP: “Població jove de 16 a 24 anys desocupada sense estudis postobligatoris” a la Sala d’Actes del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Enmig d’un escenari on el 28,5% dels joves de Barcelona es troben a la cruïlla entre l’atur i l’absència d’estudis. Així, a la ciutat, el 17,7% dels joves que no treballen i tampoc estudien compten amb estudis postobligatoris i un 10,87% no superen el nivell de l’ESO. L’estudi se centra en la quantificació i localització de la població jove NEET (Not in Education, Employment, or Training): analitza els seus trets sociodemogràfics, identifica les ocupacions i activitats amb alta demanda i inserció per a aquests joves, explora la percepció dels joves NEET en relació amb aquestes ocupacions i incorpora la visió de les entitats del tercer sector.

Finalment, formula recomanacions per millorar la inserció laboral d’aquest grup de població, un camí cap a una inserció laboral més exitosa. Francesc Castellana, president del Consell Econòmic de Barcelona, va inaugurar l’acte de presentació on seguidament Javier Gracia, investigador de la Fundació BCN Formació Professional, i Ángel Tarriño, coordinador de l’Observatori de la Fundació BCN Formació Professional van presentar l’estudi. La sessió va incloure les aportacions dels agents socials i econòmics més representatius de Catalunya, amb la presència dels sindicats representats per Lucia Aliaga, Victòria Moreno per part de PIMEC, Laura Bonet, d’AVALOT(UGT), i el Sr. Manuel Rosillo (FTN).

El podeu trobar aquí: