Els dies 26 i 27 d’octubre hem assistit al VIII Congrés de l’Associació FP Empresa  i Caixabank Dualitza que, amés, en aquesta edició celebrava els 10 anys de la creació de la seva xarxa. El fil conductor de les ponències i diferents activitats era “Construint el centre d’FP del futur”.

En el marc del Kursaal de Donosti, més de 600 participants varen debatre i analitzar el futur de l’FP i el paper que hi ha de tenir els centres educatius; i també quin paper han de tenir les empreses en relació als centres i l’alumnat.

Entre les ponències destacar la de Clara Sanz, secretaria general d’FP del govern d’Espanya; i la de Jorge Arévalo, viceconseller d’FP del govern Basc. Vàrem poder contrastar en 20 punts com ha de ser l’FP del futur, i com es desenvolupa la innovació en els centres d’Euskadi.

Des del Consorci d’Educació de Barcelona es varen presentar les experiències de l’Institut Bonanova, com a centre singular en la seva gestió global; i les de l’Institut dels Aliments, a l’entorn de Mercabarna, i de l’Institut de Logística en l’entorn del Port de Barcelona. Aquests dos casos com exemples simbiòtics amb el sistema productiu.

També es va presentar l’Escola del Treball de Barcelona com a centre disruptiu en internacionalització i l’Institut Obert de Catalunya com a centre que ofereixen oferta mixta.