El 25 de gener, a l’Escola d’Hosteleria de Barcelona, ens vàrem reunir les ciutats amb Consell de la Formació Professional. La trobada va tenir una doble funció: per una banda la reunió habitual on debatem i fem propostes per adequar al màxim l’educació i el territori; i per l’altre aprofitar per a conèixer amb més profunditat el desplegament de la Llei d’FP a Catalunya.

La benvinguda a les representacions dels ajuntaments va ser a càrrec de Maria Truñó, comissionada d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, que va remarcar els paper imprescindible que tenen les ciutats. Va seguir comentant que els Consells de l’FP són espais democràtics de discussió i propostes i que han de contribuir a les polítiques locals, que tenen gran impacte econòmic.

El grup va seguir iniciant l’anàlisi de com havia d’adaptar-se el nou conveni a signar al marc de la Llei d’FP que s’està desplegant a Catalunya.

A la segona part de la trobada es va comptar amb Fabian Mohedano, president executiu de l’Agencia de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya. La seva intervenció es va centrar en com seran els Centres Integrats. Es va completar amb una taula rodona, moderada per Gemma Verdés com a directora d’Ensenyaments Postobligatoris i de Règim Especial del Consorci d’Educació de Barcelona, amb les direccions dels Instituts Pere Martell, Illa de Banyols i de l’Esport.