La Taula sectorial de Formació industrial (TSFI) va reunir, el 12 de juny de 2018, les quatre comissions de treball en dues sessions:

· Comissions de treball de vocacions industrials i orientació professional (9.30-12h)
· Comissions de treball de sistemes industrials I4.0 i coordinació territorial (12.30h-14h)

A la primera sessió es van presentar informació dels cicles industrials de l’Anuari de l’FP a Barcelona i AMB 2017, elaborat per l’Observatori de la Fundació BCN Formació Professional, que van fer palesa la  urgència i necessitat de fomentar vocacions industrials, sobretot entre les dones, per donar resposta a les necessitats de les empreses industrials i del sector TIC.

En aquest marc de treball, es van presentar les línies estratègies, autonòmiques i locals, pel foment de les vocacions científiques i tecnològiques, primer del Pla STEMcat impulsat pel govern de la Generalitat de Catalunya i després del programa STEAM a les Aules del Consorci d’Educació de Barcelona i Barcelona Activa.

En la segona sessió varem conéixer el seguiment del Pacte Nacional per a la Indústria i els resultats de l’Estudi l’Impacte laboral de la indústria 4.0 a Catalunya, elaborat pel Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

Així mateix, des de l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, es van presentar els reptes de la Taula de reactivació econòmica i reindustrialització de l’AMB i el projectes de futur de l’Agència en l’àmbit de l’FP industrial. Es va cloure la jornada de treball amb les novetats i propostes de col.laboració, amb Fira de Barcelona, per assistir a la Barcelona Industry Week 2018.

Hi van participar 44 membres representants de 23 entitats i institucions diverses: centres d’FP, Àrea Metropolitana de Barcelona, Generalitat de Catalunya (Dep. d’Ensenyament, Presidència, Empresa i Coneixement i SOC), Barcelona Activa, UGT i CCOO, UPM, Pimec, Foment del Treball, Aseitec-Cecot, Col·legi d’Enginyers de Catalunya, Societat Catalana de Tecnologia-IEC, SEAT, Grup SIMON, Fira de Barcelona, Consell Comarcal del Barcelonès, Fundació Eurecat i Fundació CIM.

CT TSFI juny 2018