La Fundació ha tingut el plaer d’organitzar, juntament amb la Fundació Cercle d’Economia, la Sessió “Les empreses i institucions davant del repte de la formació dual“.

La nova Llei de Formació Professional planteja un únic sistema integrat relacionant-la amb el món laboral, tant per a persones ocupades com en situació d’atur. Aquesta Llei posa el focus en la persona i desenvolupa un sistema que l’acompanyi al llarg de la seva vida. En aquest nou marc normatiu, tota la formació es planteja en format dual, una modalitat educativa on una part de la formació es realitza en una empresa o institució que és corresponsable de tot el procés, convertint-se en organització formadora.

Així doncs, amb l’objectiu de donar a conèixer aquestes iniciatives, hem comptat amb ponents relacionats i experts en la matèria per conèixer la posició de les institucions públiques i les experiències empresarials en la formació dual.

Pedro Fontana, president de la Fundació Cercle d’Economia, ha donat la benvinguda als assistents a la sessió i introduït al Senyor Joaquim Nadal, conseller del Departament de Recerca i Universitats. Nadal afirma que l’àmbit de l’FP la formació dual té un recorregut valorat i, en canvi, en l’àmbit universitari és encara una assignatura pendent. Seguidament Costas, president del CESE, explica que necessitem bones feines per a més persones a més llocs del país i les empreses necessiten treballadors. La ‘celestina’ és la formació dual.

En el marc de la taula rodona, es va comptar amb la directora de Finançament Europeu i Afers Públics d’Ametller Origen, Marta Angerri, el conseller delegat d’Aigües de Barcelona, Felipe Campos, la directora de comunicació i RH de SIGMA, Estefanía Muñoz, el gerent de persones, organització i administració electrònica de l’Ajuntament de Barcelona, Javier Pascual, i la titular de l’oficina de farmàcia Vilaplana, la Montse Vilaplana.
Els participants han compartit les seves experiències, totes positives amb la Formació Dual.