Aquestes setmanes hem estat organitzant visites a les diferents empreses i entitats que participen a la 4a edició del MetròpolisFPlab, que compta amb 700 alumnes de 30 centres d’FP, i de 9 municipis diferents.
Aquestes trobades tenen la finalitat de crear una xarxa entre el talent dels participants i les necessitats i l’entorn de les empreses, i quina millor manera de fer-ho que anant allà on cada empresa duu a terme la seva activitat. Vam començant trobant-nos amb l’Institut Català d’Oncologia i les seves professionals sanitàries; MB92 i el Port de Barcelona ens van explicar els seus reptes conscienciats amb la reducció de residus, i el Pla Estratègic va posar en context el repte cultural que proposen.
LUPA energy també ens va explicar d’on sorgeixen i les passes a seguir, i GPA innova ens van mostrar de primer mà els seus departaments de treball, per poder crear una xarxa de comunicació efectiva.

En les properes setmanes, l’alumnat podrà visitar Arquima i del Circuit de Catalunya, que proposen reptes enfocats en el reacondicionament de residus, i també TMB, el Consorci de la Zona Franca i l’Agenda 2030, amb reptes que volen reduir la bretxa de gènere al transport públic, al sector industrial i amb les noves tecnologies, respectivament. Finalment, ens trobarem amb Aigües de Barcelona, que volen promoure una mobilitat sostenible entre els treballadors.