El divendres 3 de març de 2023 vam reprendre l’activitat de les Taules sectorials d’FP industrial i de construcció 4.0 en un entorn industrial com és la seu d’Stage2 al TMDC.

Hi van participar 25 persones de centres d’FP industrial, agents econòmics, socials i del ecosistema d’FP, amb l’objectiu de generar sinergies entre centres i teixit industrial, startups, en un espai de cocreació, emprenedoria i formació per a alumnat i docents.

Vàrem conèixer Stage 2, la primera acceleradora de startups industrials del país, creada al 2022 de la mà d’Oriol Pascual i un grup de 10 emprenedors, amb un fons d’inversió de 15M€ i el repte d’accelerar 150 projectes industrials fins al 2030.

Així mateix, vam convidar el Clúster de Construcció Industrialitzada de Catalunya, una plataforma nova i referent per al desenvolupament de la Construcció 4.0 a Catalunya, que treballarà al voltant de quatre eixos: Industrialització, Digitalització, Sostenibilitat i Formació.

I vam cloure la sessió visitant TMDC el primer coworking per a artesans de la fabricació ubicat al Poblenou, Barcelona. És un taller industrial de més de 2000m2 equipat amb maquinaria electroportàtil, maquinaria industrial i maquinaria CNC per a treballar la fusta, el ferro i el plàstic, amb projectes molt interessants.

Fruit d’aquesta jornada endegarem accions per donar resposta a dos reptes:

• Atreure més joves, i sobretot noies, als cicles STEAM
  • Enfortir la relació entre les empreses i el centres per formar el talent que necessiten les empreses.