Una de les línies de treball de la Taula FP & Construcció 4.0, impulsada per la Fundació, és la formació per afrontar els reptes de futur del sector.

Amb l’objectiu sensibilitzar i formar als futurs professionals de la construcció sostenible hem organitzat un Taller de Bioconstrucció i economia circular (7h) per a 20 estudiants d’FP, de la família d’Edificació i Obra civil, dels centres de Barcelona (Institut Escola del Treball) i de l’AMB (Institut Provençana) de l’Hospitalet de Llobregat. L’activitat formativa es realitzarà a l’Escola-Taller de bioconstrucció ORÍGENS de les Planes d’Hostoles (Girona). Es tracta d’una formació eminentment pràctica, enfocada per assolir la realització de varis elements constructius amb fang i fibres vegetals. Treballarem amb materials naturals i de baix impacte ambiental, per afavorir la reducció de la petjada ecològica i fer ús de materials locals o de proximitat.