El dimarts 10 d’octubre 2022, a les 18.30h al Teatre Nacional de Catalunya, es va celebrar la 8a edició dels Premis DonaTIC, impulsats pel  Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, en col·laboració amb l’Institut Català de les Dones, l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona y la associació Tertúlia Digital.

Els Premis DonaTIC han estat una de les iniciatives destacades del Pla DonaTIC del Govern, que va néixer amb la finalitat d’aixecar el sostre de vidre existent en el sector tecnològic pel que fa a la presència de les dones i de fomentar la seva participació i apoderament en la construcció de la societat digital amb criteris d’igualtat.

Els premis es divideixen en vuit categories i dues subcategories, una de les quals és per una Estudiant d’FP TIC que hagi desenvolupat un projecte o iniciativa destacable en aquest àmbit.

Enguany, la guanyadora ha estat Fátima Syed Shahzadi  estudiant del CFGS Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma (DAM) de l’Institut Joan d’Àustria de Barcelona. Va quedar en primera posició, juntament amb un company de classe, al concurs Wapps (millors webs d’estudiants en català) en la categoria de millor aplicació mòbil, amb una app que és un catàleg per cercar sèries, pel·lícules, llibres, música i videojocs en català.

La finalista dels premis va ser Judith Barrajón, estudiant del CFGS Desenvolupament d’Aplicacions web (DAW) a Jesuïtes El Clot de Barcelona.

Enhorabona a les dues i a totes les guardonades dels Premis DONA TIC pel vostre talent i per ser referents STEM de futur per a noies i adolescents.

La Fundació, forma part del jurat d’aquests premis, i vol destacar les estudiants d’FP guardonades de totes les anteriors edicions.

2017Marina Blasco SánchezInstitut Escola del Treball, Barcelona
2018Cristina Martin PlanellesInstitut Bosc de la Coma, Olot (Girona)
2019Anna Dacosta MartínInstitut Esteve Terrades i Illa, Cornellà de LL.
2020Agnès Malé GabarróInstitut Esteve Terrades i Illa, Cornellà de LL.
2021Sara Puig CabrujaJesuïtes El Clot, Barcelona
2022Sahar Fátima Syed ShahzadiInstitut Joan d’Àustria, Barcelona

Les dones matriculades en cicles  FP TIC representen el 9%, la inserció laboral d’aquesta família professional és del 98,92%. El sector tecnològic creix exponencialment cada any i genera molts llocs de treball estables i ben remunerats. Calen molts/es professionals per treballar a les TIC i és clau atreure joves, sobretot més noies, a aquests estudis d’FP TIC, un repte que ens interpel·la a tots famílies, escoles, empreses, institucions i governs.