El dimarts 13 d’octubre 2021, dia d’Ada Lovelace, a les 19h al CosmoCaixa es va celebrar la 7a edició dels PremisPremis DonaTIC, impulsats pel  Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, en col·laboració amb l’Institut Català de les Dones, l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona y la associació Tertúlia Digital.

Aquests guardons tenen el doble objectiu de reconèixer el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies, i oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) en el futur.

En la jornada d’enguany s’han premiat vuit dones i dues iniciatives empresarials. En la categoria d’estudiant FP TIC la guanyadora 2021 ha esta Sara Puig Cabruja, estudiant dels doble titulació Desenvolupadora d’App. web i multimèdia (DAW i DAM) a Jesuïtes El Clot de Barcelona.

La Fundació participa com membre del jurat d’aquesta premis i felicita a les estudiants d’FP guardonades de totes les anteriors edicions.

2021Sara Puig CabrujaJesuïtes El Clot, BarcelonaCFGS DAM i DAW
2020Agnès Malé GabarróInstitut Esteve Terrades i Illa, Cornellà de LL.CFGS ASIX-Ciberseguretat
2019Anna Dacosta MartínInstitut Esteve Terrades i Illa, Cornellà de LL.CFGS ASIX-Ciberseguretat
2018Cristina Martin PlanellesInstitut Bosc de la Coma, OlotCFGS DAM i DAW
2017Marina Blasco SánchezInstitut Escola del Treball, BarcelonaCFGS Sistemes de Telecomunicacions i Informàtics

Les dones matriculades en cicles  FP TIC representen el 9%, la inserció laboral d’aquesta família professional és del 98,92%, un sector que ha resistit molt bé la pandèmia que ha creat llocs de treball i que generarà molta ocupació els propers anys, per tant, caldrà treballar per atreure més joves i sobretot més noies a aquests estudis professionals, un repte que ens interpel.la a tots (famílies, escoles, empreses, institucions, govern, etc).