El dia 20 de març, a la seu del Palau Macaya de la Fundació La Caixa, es va dur a terme el X Seminari Catalunya Futura sobre la formació al llarg de la vida, organitzat per la Plataforma Coneixement i Territori i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques.  L’objectiu era contribuir a que Catalunya faci una aposta decidida per la formació permanent entenent-la com a element clau, no només per a la requalificació professional dels treballadors i treballadores davant les necessitats derivades del canvi tecnològic i la transició cap a una economia del coneixement, sinó també per a l’educació d’una ciutadania crítica i responsable, compromesa amb l’entorn.

El Seminari va comptar  amb la participació tant de representants de les institucions implicades en el desenvolupament de l’aprenentatge al llarg de la vida en el sector de l’educació superior a l’àmbit català, com d’experts de primer nivell de l’esfera internacional que promouran l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques. L’FP hi va tenir un paper rellevant.