Des de la Fundació BCN Formació Professional hem coorganitzat  amb Barcelona Activa una Jornada sectorial i de networking sobre vehicle elèctric, el  19 d’octubre de 2022 a la Sala Emprèn de Barcelona Activa.

Una jornada en clau d’ocupació, que va permetre presentar tendències, “skills” i perfils professional què necessiten les empreses vinculades al  vehicle elèctric i la mobilitat sostenible.

La ponència marc per conèixer les tendències generadores d’ocupació, va anar a càrrec del Sr. Agustí Chico, director de Projectes  Singulars i Laboratoris Transversals d’Eurecat.

Van complementar-la amb dades i indicadors d’ocupació la Sra. Àngels Santigosa, cap del Dpt. d’Estudis de la Gerència d’Economia, Recursos i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i la Sra. Ana Vicente, tècnica de l’Observatori de la Fundació BCN Formació Professional que va presentar els perfils i la formació necessària per treballar al sector.

Una taula rodona amb empreses  van aportar la seva visió sobre els perfils professionals que requereixen, què valoren a l’hora de contractar  i quins canals de reclutament utilitzen.

EVARMXavier Ribas, CEO-director executiu
SABWAYFrancesc Alonso Mollà, CEO&Innovation Manager
Gremi d’Instal·ladors de BarcelonaAlbert Morales, assessor tècnic
SILENCE URBAN ECOMOBILITYSergio Carmona, Dpt. rrhh

Va cloure la jornada un espai de networking entre públic i empreses participants.

Hi van assistir un nombrós  grup de docents i d’estudiants d’FP de cicles d’Automoció i del nou curs d’especialització de Manteniment de Vehicles híbrids i elèctrics.

L’FP  té un paper cabdal per formar els futurs professionals de la mobilitat elèctrica.