El passat divendres 20 de setembre, de 9:00 a 14:00h, el Caixa Fòrum va acollir la conferència “Dual VET Management: The role of Cities and Local Governments”, impulsada per la Fundació BCN Formació Professional i Barcelona Activa i que va inaugurar el regidor de Cultura, Educació i Ciència de Barcelona Joan Subirats, Montserrat Ballarín en representació de l’AMB i el president del Consell de la Formació Professional de Catalunya, Fabián Mohedano.
Van participar d’aquesta conferència els principals responsables de la formació de ciutats com Mont-real, Dublín, Espoo, Brussel·les i Munich. Les seves intervencions es van enfocar a difondre diferents models, iniciatives d’èxit i maneres d’incidir sobre la formació professional i sistema d’FP dual des de l’àmbit municipal.
En el marc de la conferència també es va desenvolupar una taula rodona en que els ajuntaments de Molins de Rei, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Viladecans i Granollers van exposar la seva experiència i valoració d’haver desenvolupat places de formació dual a la mateixa estructura de l’Ajuntament.
Aquesta conferència ha estat generadora d’un gran interès entre la comunitat educadora i el territori i va comptar amb l’assistència d’unes 300 persones, principalment procedents d’ajuntaments i altres administracions, centres formatius, empreses i agents socials.