Recursos per orientar el teu camí professional

Tinc dubtes per escollir el meu itinerari professional

Vull informar-me sobre l’oferta formativa d’FP

Estic cursant FP i vull conèixer a quins programes o recursos puc accedir

Què puc fer després de titular-me en FP?

Tinc experiència laboral dilatada en algun sector professional i vull acreditar-la formalment

Vull estudiar Formació Professional

• Si vols cursar estudis de Formació Professional Inicial a Barcelona i la seva àrea metropolitana tens a la teva disposició un conjunt de recursos perquè et puguis informar i assessorar sobre les més de 238 especialitats diferents que t’ofereix l’àrea metropolitana de Barcelona en els seus 198 centres públics, concertats i privats.
  • Si actualment ets treballador-a en actiu i vols formar-te en alguna especialitat que t’ajudi a millorar les teves competències tècniques i transversals, pots accedir a la Formació Professional per l’Ocupació adreçada a persones ocupades.

Informa’t a https://conforcat.gencat.cat/ca/inici/

• Si et trobes en situació d’atur, vols inserir-te al mercat de treball i busques una formació teòrica-pràctica, especialitzada i adaptada a les teves necessitats pots accedir als diferents programes que t’ofereix la Formació Professional per l’Ocupació adreçada a persones en atur.

Informa’t a Formació professional per a l’ocupació per a persones aturades. Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (gencat.cat)

• Si tens entre 16 i 21 anys, no has obtingut la titulació de la ESO i vols continuar formant-te cap a la via de la formació professional pots accedir a un Programa de Formació i Inserció (PFI), el qual et proporcionarà les competències necessàries per accedir al món laboral o bé per a continuar amb la teva formació.

Enllaços d’interès:

Sóc estudiant de Formació Professional

Si ets estudiant de Formació Professional matriculat en un dels Centres o Instituts de Barcelona i la seva àrea metropolitana tindràs la possibilitat d’optar a diferents projectes i recursos que ofereix directament la Fundació:

• Una BECA Erasmus+ i/o de Garantia Juvenil per a realitzar una estada a l’estranger, on realitzaràs pràctiques en empresa en una de les ciutats europees de Xarxa FP www.xarxafp.org (consulta amb el teu centre o institut).
  • Si tens una idea de projecte emprenedor pots presentar-la als Premis FPemprèn, l’acte de reconeixement públic als millors projectes empresarials dels estudiants de grau mitjà i grau superior de l’àrea metropolitana de Barcelona.
  • Si ets alumne o ex-alumne de formació professional i tens un projecte empresarial en fase inicial al que vols donar-li l’impuls necessari per fer-lo créixer pots participar als Premis FPconsolida i accedir a una de les majors xarxes europees d’empresaris en actiu que t’acompanyaran durant 2-3 anys en una mentoria totalment gratuïta valorada en 60.000€.