Aquestes setmanes hem estat organitzant visites a les diferents empreses i entitats que participen a la 4a edició del MetròpolisFPlab, que compta amb 700 alumnes de 30 centres d’FP, i de 9 municipis diferents.
Aquestes trobades tenen la finalitat de crear una xarxa entre el talent dels participants i les necessitats i l’entorn de les empreses, i quina millor manera de fer-ho que anant allà on cada empresa duu a terme la seva activitat.

El mes passat vam trobar-nos amb l’ICO i el seu personal sanitari, així com amb LUPA, MB92 i el Port de Barcelona, i el Pla Estatègic de Barcelona.

Vam continuar reunint-nos amb TMB, que vol que les dones es sentin més segures quan usen el metro, i amb Aigües de Barcelona, que es proposa el repte de promoure la mobilitat sostenible entre els seus treballadors/es. El Circuit de Catalunya ens va rebre a les seves impressionants instal·lacions, per veure de primera mà els pneumàtics usats que volen reutilitzar en crear espais al mateix circuit.

L’empresa de construcció passiva Arquima també va mostrar-nos de primera mà la nau on duen a terme la seva activitat, perquè els equips puguin veure la merma que generen en la producció, i així proposar alternatives per reutilitzar-la. Finalment, l’Agenda 2030 ens va rebre a l’Ajuntament de Barcelona per enfocar el seu repte: com reduir la bretxa de gènere en l’ús de les TIC?