El passat 17 de juny es va dur a terme la Nit de l’Emprenedoria al Cibernàrium de Barcelona Activa, que va constar de l’entrega de Premis de la 12ª edició dels premis FP Emprèn i els premis FP Consolida. L’acte, de format híbrid, es va retransmetre en directe via streaming a través del nostre canal de YouTube.

Presentat i conduit per Clara Sànchez Castro, la benvinguda a la Nit de l’Emprenedoria la van donar el tinent d’Alcaldessa i regidor de Cultura, Ciència i Comunitat de l’Ajuntament de Barcelona, Joan Subirats, la vicepresidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i regidora de Comerç, Montserrat Ballarín, i la comissionada de Promoció de l’ocupació i polítiques contra la precarietat de l’Ajuntament de Barcelona, Raquel Gil.

A continuació, es va lliurar el premi FP Consolida conjuntament amb Netmentora Catalunya, entitat que conforma una xarxa Europea que durant 30 anys de recorregut s’ha convertit en l’associació més gran sense ànim de lucre d’Europa dedicada a l’acompanyament de l’emprenedor per a la creació d’empreses que generen ocupació local, i el Departament d’Educació.

L’objectiu d’aquest premi és impulsar projectes emprenedors liderats per estudiants i ex-estudiants de formació professional amb la finalitat d’acompanyar-los en el procés de consolidació dels seus projectes. Es va comptar amb la intervenció de Cristian Rovira, president de Netmentora, Martí Morató, CEO de GoZeroWaste i Carlos Villar, CEO de Soctic, ambdós graduats de formació professional i emprenedors que han participat a la xarxa Netmentora.

Finalment, es va passar al lliurament dels premis de la 12ª edició dels FPemprèn. Aquesta edició ha comptat amb 70 projectes, dels quals 59 han passat a la fase final. En total han participat 25 centres d’FP i un total de 190 alumnes de la ciutat de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

Es premià un únic projecte, de grau superior i de grau mitjà, en cada categoria de premi, segons el projecte més ben plantejat pel que fa a la seva coherència, viabilitat, consistència i valor afegit que aporta al sector en concret. Els guanyadors de totes les categories (exceptuant la categoria Premi ICIL-Gestió Logística) van obtenir accés al Bootcamp “Make it real”, programa formatiu organitzat, coordinat i certificat per TeamLabs – Mondragon Unibertsitatea: 5 sessions que conformen una trajectòria amb diferents peces encarades al món professional i dins d’un context REAL d’emprenedoria i innovació.

Els projectes guanyadors de cada categoria van ser:

1.- PREMI ENERGIA, SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT

Cicle Formatiu de Grau Superior: Ramat del Corb. De l’Institut Rubió i Tadurí. De l’Arnau Guevara Miranda i l’Arnau Fité.

2.- PREMI SALUT, ESPORT I BENESTAR

Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Pharmacy Dron. De l’Institut Poblenou. De Nadine Alonso Garcia i Ariadna López

Cicle Formatiu de Grau Superior: APOCARE. De l’Escola Pia Nostra Senyora. De Marta Montserrat Santacana, Nora Bakkali, Neus Llopis i Victor Chaves

3.- PREMI HOTELERIA I TURISME

Cicle Formatiu de Grau Superior : Panxolines. De l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona. De Aina Maria Mir Calafat i Mireia Silla

Cicle Formatiu de Grau Superior  (Accèssit): Flying guides. De l’Institut Mediterrània. De Gabriella Barbetta, María Isabel Moreno i Pau Ortiz

4.- PREMI ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA

Cicle Formatiu de Grau Superior: VITA CODICE. De l’Escola Pia Nostra Senyora. De Claudia Jorba, Jiaqi Li, Abel Gelats i Neil Hurtado

5.- PREMI EDUCACIÓ , CULTURA I LLEURE

Cicle Formatiu de Grau Superior: Family Trip. Del Col·legi Sagrat Cor de Sarrià. D’Elisenda Calderón Fuertes, Paula Cayuela, Iván Correa i Nuria Haro

Cicle Formatiu de Grau Superior  (Accèssit): EDU KIDS. De l’Escola Pia Sant Antoni. De Nerea Simón Dueñas

6.- PREMI INDÚSTRIA 4.0 I TRANSFORMACIÓ DIGITAL

Cicle Formatiu de Grau Superior: IMFARMA GREEN. De l’Institut Escola del Treball de Barcelona. De l’Irene Gañán Moreno, Maria Roig, Carles Martínez i Guillem Martínez.

Cicle Formatiu de Grau Superior  (Accèssit): GARHI. De l’Institut Pompeu Fabra. De Carlos Diego García Mahuenda i Bogdan Mihai

7.- PREMI ICIL-GESTIÓ LOGÍSTICA

Cicle Formatiu de Grau Superior: RENTTEX. De l’Institut Joan Brossa. De l’Alberto Longo

8.- PREMI EMPRENEDOR

Cicle Formatiu de Grau Mitjà: BYG CRYPTO. De l’ Institut Bernat el Ferrer. De Daniel Reinosa, Pol Castellano i Eric Sabaté

Cicle Formatiu de Grau Superior: S.I. a l’Oci. Del Col.legi Sagrat Cor Sarrià. D’Àngel Calvís, Mercè Mora, Oriol Ayora i Laia Expósito

Com a novetat d’aquesta 12a edició, s’ha atorgat el Premi al millor vídeo “Elevator Pitch”. Els guanyadors d’aquest premi van obtenir un Xiaomi Mi band 6 i Uns Auriculars Xiaomi True Wireless 2, gentilesa de l’empresa SIGMA Gestión Universitaria. El projecte guanyador va ser:

• Panxolines
  • De l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona
  • De l’Aina Maria Mir Calafat i la Mireia Silla

Un altre novetat d’aquest any va ser l’otorgament de l’accèssit Vicenç Bombardó, com a homenatge a un gran col·laborador i membre del jurat dels premis FPEmprèn. En aquesta categoria, se suma al premi un assessorament individualitzat d’entre 1 i 3 mesos portat per 1 o 2 Sèniors de referència d’ASENCAT per tal de realitzar una diagnosi inicial i construir la planificació estratègica per al desenvolupament de la idea de negoci.

9.- PREMI VICENÇ BOMBARDÓ

El projecte guanyador va ser: RENTTEX. De l’Institut Joan Brossa.De l’Alberto Longo

La cloenda de l’acte va ser de la mà de Sara Berbel, presidenta executiva de la Fundació i gerent Ajuntament de Barcelona, Maria Truñó, comissionada d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona i el Sr. Fabian Mohedano, president del Consell Català de la Formació i Qualificació Professional de la Generalitat de Catalunya.

Per finalitzar l’acte de Premis, es va donar peu a fer la foto de família amb tots els equips premiats a l’escenari.