MetròpolisFPLab és un projecte d’innovació impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Fundació BCN Formació Professional, amb l’objectiu de posar en valor el talent de l’alumnat de formació professional, apropant-lo al mercat laboral, potenciant l’adquisició de competències clau i fomentant la seva inserció laboral, a través de la metodologia d’innovació oberta en un entorn real.

Els objectius d’aquest projecte són:

Descarrega’t les Bases de la Convocatòria 2020-21

Formulari d’inscripció per participar, fins el 30/11/2020

ELS REPTES DEL METRÒPOLIS, 2020-21:

Repte “Barcelona Agenda 2030”
Repte “MB92”
Repte “Circuit de Barcelona-Catalunya”
Repte “Aigües de Barcelona”
Repte “PEMB”
Repte “TMB”
Repte “ICO”
Repte “Port de Barcelona”
Repte “García Faura Arquitectura”

CARACTERÍSTIQUES PRINCIPALS:

El  projecte combina  les demandes empresarials amb  la creació d’un entorn d’anàlisi, de formació especialitzada per mitjà de mentors i tècnics, a fi de potenciar l’emprenedoria, el treball en equip, el foment de les competències clau i l’experimentació. Es promou la innovació oberta com a procés metodològic d’alt valor afegit per a la seva aplicabilitat a la Formació Professional.

Els equips guanyadors de cada repte desenvoluparan la idea i/o proposta de millora en la mateixa empresa, durant un temps no superior a 2 mesos i a través d’una beca formativa remunerada, la qual serà cofinançada al 50% per l’AMB i l’altre 50% per l’empresa beneficiària.
El cost de cada beca és aproximadament de 1.000€, per tant, l’aportació màxima de l’empresa serà de 2.000€, en funció del número d’integrants de l’equip guanyador (mínim 2 persones i màxim 4).

La incorporació dels/les alumnes a les empreses es farà per mitjà d’un conveni de col·laboració entre l’empresa, la Fundació BCN FP i l’alumne/a.

PARTICIPACIÓ, EMPRESES I REPTES:

ALGUNS VÍDEOS RELACIONATS:

MetròpolisFPLab2: Equips i projectes guanyadors, curs 2019-2020
Acte “De la idea al producte final” MetròpolisFPLab1: Resultats dels projectes d’innovació
Recull de l’experiència i testimoniatge de l’alumnat guanyador de la 1a edició del MetròpolisFPLab

Organitzen:

logo Fundació FP Barcelona

Amb el suport de:

logo estamp
Logo Innobaix
logo Port de Barcelona
logo Abacus