MetròpolisFPLab és un projecte d’innovació oberta amb l’objectiu principal de potenciar les competències transversals en l’FP a través de projectes reals d’innovació. D’aquesta manera, es contribueix a augmentar la qualitat de l’ocupació dels estudiants d’FP i l’accés de les empreses al talent creatiu que existeix als centres.

6a edició MetròpolisFPLab, curs 2023-24

Gravació de la sessió de presentació online de la nova edició del MetròpolisFPLab (pel curs 2023-24), duta a terme el 19/10/2023. Les empreses i institucions ens expliquen els nous reptes, i també es detallen les característiques del projecte i el seu calendari.

Tots els reptes del MetròpolisFPLab (2018-2024)

Els reptes de la 6a edició (edició actual)

Consorci de Residus del Maresme: Com podem separar i reciclar els residus tèxtils que majoritàriament llencem als residus barrejats?

Hospital Clínic: Què podríem fer per conscienciar i disminuir el problema de salut que genera l’obesitat infantil i juvenil?

Mesoestetic: Com podem dissenyar i crear un sistema per rebre, avaluar i seleccionar propostes de millora per part dels operaris o tècnics de producció?

GPA Innova: Com podem millorar la capacitat de recollida de sòlids flotants i hidrocarburs en un robot marí de superfície?

Institut de Ciències del Mar: En comunitats costaneres, com podem reduir l’impacte ambiental i regenerar la línia de costa, l’ecosistema litoral i l’ecosistema marí?

Port de Barcelona: Com podem donar a conèixer, a través de material gràfic, la cadena logística del Port de Barcelona?

Consorci de la Zona Franca (CZF): Com podem posicionar al polígon de la Zona Franca com una zona de treball amigable, fàcil i accessible per a tothom?

Marina BCN 92: Com podríem donar una segona vida als pellets de plàstic provinents del reciclatge dels plàstics que fem servir a la drassana?

Aigües de Barcelona: Com podem integrar i adaptar diferents espais i edificis de la nostra ciutat com a futurs refugis climàtics a l’abast de la ciutadania?

Universal Robots: Com podem aprofitar l’ús de la robòtica i la intel·ligència Artificial per ajudar a les persones grans amb dependència i mobilitat reduïda?

Resol: Com podem crear i dissenyar una nova tipologia de mobiliari d’ús exterior utilitzant plàstic reciclat?

Circuit de Barcelona-Catalunya: Com podem crear una eina informativa que gestioni les avaries i incidències que fan referència al manteniment de les instal·lacions del Circuit de Barcelona-Catalunya?

Grup Ametller Origen: Com podem dissenyar un sistema de reg hidropònic, intel·ligent, que ens permeti ser més eficients?

Organitzen:

logo Fundació FP Barcelona

Amb el suport de:

Col·labora:

Logo sdli

Si vols més informació sobre el projecte, contacta amb gsepulveda@fundaciobcnfp.cat o jzivic@fundaciobcnfp.cat