El 21 de juny de 2022 es va dur a terme la Nit de l’Emprenedoria al Museu de les Aigües de Cornellà de Llobregat, que la qual arreplega l’entega de la 13ª edició dels Premis FPemprèn i la 4a edició dels premis FPConsolida.

L’acte, presentat i conduït per la Bibiana Ballbé, s’inaugurà a càrrec de Manuel Cermerón, director general d’Agbar a Espanya, Sara Berbel, presidenta executiva de la Fundació BCN Formació Professional i Pere Fàbregues, vicepresident de la Fundació BCN Formació Professional i Montserrat Ballarín, vicepresidenta de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes empresarials realitzats per estudiants de Formació Professional dels instituts i centres d’FP de Barcelona i la seva àrea metropolitana. La finalitat és potenciar el reconeixement i el prestigi social de l’FP així com potenciar l’emprenedoria des de l’òptica pedagògica. El projecte dels premis inclou la formació del professorat dels centres participants per introduir o actualitzar-los a l’ecosistema de l’emprenedoria. La formació la dirigeixen institucions i empreses punteres de l’emprenedoria catalana com Seed&Click o Barcelona Activa. Els premis serveixen moltes vegades de pont per una consolidació posterior d’alguns projectes guanyadors mitjançant els premis FPConsolida i els premis a l’emprenedoria catalana que es celebrem posteriorment pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Entre les categories dels premis es troben el Premi a millor Elevator Pitch, Premi FPEmprèn pel talent femení, Premi Energia Sostenibilitat i Medi Ambient; Premi Salut Esport i Benestar; Premi Educació Cultura i Lleure; Premi Hoteleria i Turisme; Premi Economia Social i Solidària; Premi Indústria 4.0 i Transformació Digital; Premi ICIL – Gestió Logística i Premi Emprenedor/a.

Després de la benvinguda, es van lliurar els premis FPConsolida conjuntament amb Netmentora Catalunya i el Departament d’Educació.

L’objectiu d’aquest premi és impulsar projectes emprenedors liderats per estudiants i exestudiants de formació professional amb la finalitat d’acompanyar-los en el procés de consolidació dels seus projectes.

Es va comptar amb la intervenció de Elionora Solé, HR Director Spain a Cofidis i Membre de la Junta Directiva de Netmentora Catalunya i José Antonio Andrés, subdirector general de Programes i Projectes de Formació Professional del Departament d’Educació, Generalitat de Catalunya. El guanyador d’aquesta 4a edició dels Premis FPConsolida ha estat Noè Alexandre, responsable de l’empresa de refrigeració i climatització Noè Alexandre.

Finalment, es va passar al lliurament de la 13a edició dels Premis FPemprèn. Aquesta edició ha comptat amb 71 projectes, dels quals 61 han passat a la fase final. En total han participat 27 centres d’FP i un total de 245 alumnes de la ciutat de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

La cloenda de l’acte va ser de la mà del Sr. Fabian Mohedano, president del Consell Català de la Formació i Qualificació Professional de la Generalitat de Catalunya.