L’Aliança per la FP és una iniciativa del Ministeri d’Educació i Formació Professional que té com a objectiu enfortir tot el procés de transformació de la FP.

És una xarxa de corresponsabilitat entre empreses, organismes i institucions amb la voluntat de donar suport al “Pla de Formació de la Formació Professional” del Govern d’Espanya”. I amb l’objectiu comú d’una millor formació i millors ocupacions. La nova llei d’FP planteja una visió integrada de la formació i l’ocupació; i aquesta xarxa permet millorar els vincles entre les necessitats de l’entorn econòmic i social i la inserció laboral i ocupabilidad al llarg de la vida.

L’Aliança per la FP sumarà esforços, crearà sinergies i construirà iniciatives entre administracions públiques, interlocutors socials, sector empresarial i entitats del tercer sector; sempre amb l’objectiu d’enfortir el nou model d’FP.

Entre les seves línies d’actuació destaca l’obertura de convocatòries de projectes d’innovació per a l’intercanvi i difusió de bones pràctiques entre centres de formació i empreses. També la creació de la plataforma FPConecta, que serà l’eina que mobilitzarà l’ecosistema de la Formació ProfesionalLa missió de la Fundació BCN Formació Professional és participar en el desenvolupament socioeconòmic de la ciutat de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana a partir del foment de la relació entre la formació professional i l’entorn econòmic i social, potenciant una formació adequada i compatible amb les necessitats del sistema productiu i facilitant la transició al món del treball i la plena integració d’estudiants, mitjançant projectes i accions específiques dirigides a empreses i institucions i als centres de formació.