FCT on Plus presentat a Sud Àfrica

L'Estudi FCT on plus es va presentar a les jornades sobre el procés d'aprenentatge en l'empresa que es van realitzar a Johannesburg (Sud Àfrica).

Les conclusions de l'estudi encarregat des de la Fundació BCN Formació Professional a l'equip de recerca i innovació Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la UAB  es van  presentar a la conferència internacional "Apprenticeship in a Globalised World: Premises, Promises anb Pitfalls" el passat 23 i 24 d'abril  al Wits Professional Development Hub (PDH) de Johannesburg.

La Dra. Pilar Pineda i la investigadora Anna Ciraso van presentar la comunicació a la II taula de treball sobre les oportunitats d'aprenentatge informal que es generen en els llocs de treball. Concretament, l'equip de recerca van exposar els factors d'eficiència en les pràctiques a l'empresa del sistema actual de formació professional, entre els quals  destaca la importància de la implicació del tutor de l'empresa en el procés d'aprenentatge.

PDF  Programa de les Jornades Internacionals
PDF Comunicació presentada per l'equip de recerca

Presentació de l'estudi:  FCT on plus. Avaluació de l'eficiència de la Formació en Centres de Treball

El 24 de gener a les 11h, a l’auditori de l’Av.Diagonal, 452 de la Cambra de Comerç de Barcelona es portarà a terme la presentació de les conclusions de l’estudi "FCT on plus. Avaluació de l’eficàcia de la Formació en Centres de Treball” als mitjans de comunicació. L’estudi descriu el moment pel que passen les pràctiques en empresa a l’FP i subratlla els factors que intervenen com a més importants en les estades d’estudiants a l’empresa. L’estudi ha estat encarregat al Grup d’Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la UAB. L’acte comptarà amb la presència del president de la Cambra de Comerç, Excm. Sr. Miquel Valls, el regidor d’Educació i Universitats, Il•lm. Sr. Gerard Ardanuy i el president de la Fundació, Sr. Ramon Paredes.

PDF     FCT on plus informe complert
PDF FCT on plus resum executiu