Publicacions

Perfils professionals de la Comunitat Portuària de Barcelona

El dia 20 de juny al Port de Barcelona, es va presentar l’Estudi sobre els principals perfils professionals que requereixen les empreses de la Comunitat Portuària de Barcelona, elaborat per la Fundació BCN Formació Professional, finançat per Port 2000 i amb la col·laboració de l’Autoritat Portuària de Barcelona.

Aquest estudi s’ha elaborat a partir d’una enquesta en que han participat més de 100 empreses i 4 grups de treball i detalla els principals perfils professionals dels sectors Logístic, Comerç, Nàutica Esportiva i Industrial i Transport terrestre. També es detallen les característiques principals i de les empreses de la Comunitat Portuària de Barcelona i dels seus recursos humans.

Descarrega:

Presentació de l'estudi

Resum executiu de l'estudi

Estudi complert

Llegir més: Perfils professionals de la Comunitat Portuària de Barcelona

Estudi "Estat de l'FP inicial a l'AMB"

La Fundació BCN Formació Professional ha desenvolupat, per encàrrec de l’AMB, l’estudi “Estat de la Formació Professional inicial a l’Àrea Metropolitana de Barcelona”, en que s’aborden indicadors estructurals del sistema d’FP i teixit econòmic de l’AMB, s’aborden indicadors de mobilitat d’alumnat d’FP inicial intermunicipal i s’identifiquen i detallen els perfils professionals associats a l’FP més buscats. Aquests perfils s’han detectat i desenvolupat en col·laboració amb Serveis Locals d’Ocupació, Centres Formatius, Agents socials i àrees d’Educació i Promoció econòmica de municipis de l’AMB.

Aquest és la primera iniciativa d’una sèrie de col·laboracions que Fundació i AMB emprendran conjuntament per expandir l’àmbit territorial d’acció de la Fundació de Barcelona ciutat a la totalitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Llegir més: Estudi "Estat de l'FP inicial a l'AMB"

Anuari de la Formació Professional a Barcelona 2016

Ja teniu disponible la revista de l'Anuari de l'FP a Barcelona 2016. Aquesta és la segona edició de l'Anuari que aporta coneixement sobre el sistema integrat de l'FP a la ciutat d'una forma àgil i fresca.

La revista exposa les principals idees a partir d'una analisi integrada dels diferents components l'estudi; la formació professional inicial, la formació per l'ocupació i el mercat de treball. Alhora, incorpora infografies que ajuden a complementar i visibilitzar millor els resultats obtinguts.

Llegir més: Anuari de la Formació Professional a Barcelona 2016