FORMACIÓ INDUSTRIAL

Imatge1logo TSFI llarg

TAULA SECTORIAL DE FORMACIO INDUSTRIAL (TSFI)

Impulsada per la Fundació BCN Formació Professional, la TSFI aplega representants de centres d’FP, d’empresa, ensenyament, indústria, centres tecnològics, patronals i sindicats. Es va constituir el 19 de maig de 2016 en la comissió plenària de tots els membres a la sala d’actes d’ACCIÓ.

Té com a objectiu posicionar Barcelona, i el seu entorn, no només com un pol de serveis, sinó també com a node industrial internacional d’empreses competitives basades en el talent, i aquí la Formacó Professional té un paper clau en formar aquest talent els propers anys.

Per aconseguir aquesta fita, la Taula disposa d’una comissió plenària i quatre comissions de treball:

• Orientació Professional: amb l’objectiu de captar el màxim de talent cap als estudis industrials
  • Vocacions: amb l’objectiu de treballar amb les escoles de primària i secundària en tallers per millorar el coneixement de la indústria entre els infants i joves
  • Sistemes Industrials per a la Indústria 4.0: amb l’objectiu de treballar amb les empreses els diferents instruments de l’FP per atraure, captar i retenir el millor talent.
  • Coordinació territorial: amb l’objectiu de coordinar els diferents programes i recursos disponibles al territori.

Composició de la Taula sectorial de Formació Industrial (comissió plenària):

• Associació de Decolletadors i Mecanitzadors de Catalunya - ADECAT
  • Ajuntament BCN - Barcelona Activa
  • Institut Anna Gironella de Mundet
  • ASEITEC-CECOT
  • Cambra de Comerç de Barcelona
  • Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya
  • Comissions Obreres- CCOO
  • Consorci d'Educació de Barcelona
  • Fundació EURECAT
  • ACCIÓ-Generalitat de Catalunya
  • Departament Ensenyament
  • Departament d’Empresa i Coneixement- Direcció General d'Indústria
  • Departament de Presidència. Secretaria de Telecomunicacions, Cibersegurett i Societat Digital
  • Grup SIMON
  • Gutmar,S.A.
  • Indústria 21
  • Institut Escola del Treball
  • Institut Mare de Déu de la Mercè
  • Jesuïtes El Clot
  • LEITAT
  • Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de BCN
  • PIMEC
  • Salesians de Sarrià
  • SANDVIK Española
  • Schneider
  • SEAT
  • Unió General dels Treballadors – UGT
  • Unió Patronal Metal·lúrgica – UPM
  • Fundació Bertelsmann
  • Generalitat de Catalunya-Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya

Està oberta a centres, empreses, organismes públics i privats que vulguin contribuir a la Formació Industrial

VIDEO-CAPSULES PEL FOMENT DE LES VOCACIONS INDUSTRIALS

Una de les primeres activitats de la Taula Sectorial de la Formació Industrial  (TSFI) és la difusió els vídeos produïts per la Fundació BCN FP en matèria d'orientació professional.

La indústria és un dels sectors que genera més ocupació de qualitat a tot Europa. A Catalunya també. És per aquest motiu que s'han produït vídeos de divulgació per a totes les edats primària, secundària, batxillerat, amb un parell de càpsules específiques sobre la Indústria 4.0 i l’FP Dual

Si bé tota la Formació Professional és capaç de generar inserció professional, els oficis de la indústria actuals i els futurs de la Indústria 4.0 demanen personal especialitzat, amb unes competències personals molt completes però ofereixen feines estables de recorregut professional al llarg de tota la vida.

La Taula Sectorial de la Formació Industrial (TSFI) i la Fundació BCN FP, volen fer especial èmfasi en polítiques actives de gènere per a la indústria de manera que hi hagi més talent i de més qualitat que tingui interès en aquests oficis. És per aquest motiu que ha produït una de les càpsules específicament per a les noies.

Aquesta Taula sectorial és l'ampliació de la Taula sectorial de fabricació mecànica que varem desplegar del 2013-2016.

Envia aquesta notícia als teus amics, ajuda'ns a difondre la passió per la Indústria, un sector amb futur que necessita i necessitarà TALENT d'FP!