ENTRA AL CIRCUIT DE LA INNOVACIÓ AMB L’FP

El projecte “Entra al Circuit de la innovació amb l’FP” neix arrel de la col·laboració entre la Fundació BCN Formació Professional i el Circuit de Barcelona-Catalunya amb l’objectiu principal de visibilitzar el talent de l’FP.

S’adreça a tots els cicles formatius dels centres i/o instituts que imparteixen ensenyaments de Formació Professional (ensenyaments específics, artístics i esportius ) de la ciutat de Barcelona i té per objecte fomentar la millora i la qualitat de la formació professional a través de processos d’innovació oberta entre el Circuit de Barcelona-Catalunya i els centres d’FP de la ciutat de Barcelona.

Tribuna F1

Objectius:

• Promoure la innovació oberta com a procés metodològic d’alt valor afegit per a la seva aplicabilitat a la Formació Professional.
  • Posar en relleu la qualitat i l’excel·lència de la formació professional i potenciar les competències clau del seu alumnat.
  • Visibilitzar i promocionar els centres d’FP, així com el professorat implicat en el projecte.
  • Promoure la relació entre l’alumnat de diferents especialitats d’FP i establir sinèrgies d’aquests joves amb el Circuit de Barcelona-Catalunya.
  • Donar a conèixer entre els centres d’FP altres serveis i/o activitats del Circuit a banda del món del motor.
  • Establir nexes de col·laboració entre la formació professional i el Circuit de Barcelona-Catalunya i consolidar la relació per futures col·laboracions posant en valor l’FP.

El projecte seguirà la metodologia d’innovació oberta a través de la qual el Circuit de Barcelona-Catalunya planteja tres reptes que es proposa per als propers anys:
1. Accions de millora del restaurant del Circuit. Potenciar la seva visibilització, la seva imatge i l’oferta gastronòmica.
2. Fomentar accions per millorar la sostenibilitat (mediambiental, en mobilitat, etc.) del Circuit.
3. Millorar la visibilització, l’otpimització de recursos i l’aprofitament del Circuit per al públic visitant, especialment en les poblacions més properes.

Fases del projecte:
1a fase: Llançament de la convocatòria i presentació d’idees i propostes per part dels/les alumnes dels centres d’FP
3 reptes --> presentació d’idees --> selecció de les millors idees --> Resolució: 3 equips per cada repte, 9 equips màxim en total

2a fase: Tallers de creativitat i exploració del Circuit Barcelona- Catalunya per les idees i solucions preseleccionades (màxim 9)
Desenvolupament dels tres tallers (generació d’idees i exploració del Circuit) per part dels 9 equips.

3a fase: Resolució del concurs

Presentació de sol·licituds i terminis:
Aquesta convocatòria entra en vigor el dia 20 d’octubre de 2017 i es podran presentar formularis fins les 14h (horari de registre) del dia 13 de desembre de 2017.
La Resolució de la convocatòria tindrà lloc el dia 9 de gener de 2018, moment en que es desvetllaran els 9 equips que participaran en la segona fase.
El dia 16 de novembre es farà la presentació pública del projecte i es resoldran dubtes en relació als reptes.
Entre els mesos de gener i abril del 2018 es desenvoluparan els tres tallers per als equips finalistes i al maig tindrà lloc la final d’aquesta primera edició.

Sol·licitants i àmbit d’aplicació:

Aquesta convocatòria s’adreça a tots els cicles formatius dels centres i/o instituts que imparteixen ensenyaments de Formació Professional (ensenyaments específics, artístics i esportius ) de la ciutat de Barcelona.

Les idees i propostes poden ser desenvolupades des de qualsevol cicle formatiu de grau mitjà i/o de grau superior que el centre tingui autoritzat oficialment per part de l’Administració competent.
Cada idea haurà d’estar desenvolupada per un equip de com a mínim 2 persones i màxim 4.
Cada Institut o centre podrà presentar un màxim de 3 idees elaborades per alumnat de cicles formatius de grau mitjà i un màxim de 3 idees per alumnat de cicles formatius de grau superior.

Premis:

El premi per a cada equip guanyador consistirà en el desenvolupament de la idea i/o proposta de millora en el mateix Circuit de Barcelona-Catalunya, durant un temps no superior a 2 mesos i a través d’una beca formativa remunerada.
Un cop resolts els 3 equips guanyadors, es proporcionarà més informació d’aquesta beca.
També hi haurà un ajut econòmic o dotació de recursos materials al centre d’FP i reconeixement per al/la tutor/a que ha assessorat i acompanyat en tot el procés a l’equip.