ENTRA AL CIRCUIT DE LA INNOVACIÓ AMB L’FP

Element Selection

El projecte “Entra al Circuit de la innovació amb l’FP” neix arrel de la col·laboració entre la Fundació BCN Formació Professional i el Circuit de Barcelona-Catalunya amb l’objectiu principal de visibilitzar el talent de l’FP.

S’adreça a tots els cicles formatius dels centres i/o instituts que imparteixen ensenyaments de Formació Professional (ensenyaments específics, artístics i esportius ) de la ciutat de Barcelona i té per objecte fomentar la millora i la qualitat de la formació professional a través de processos d’innovació oberta entre el Circuit de Barcelona-Catalunya i els centres d’FP de la ciutat de Barcelona.

Tribuna F1

Objectius:

• Promoure la innovació oberta com a procés metodològic d’alt valor afegit per a la seva aplicabilitat a la Formació Professional.
  • Posar en relleu la qualitat i l’excel·lència de la formació professional i potenciar les competències clau del seu alumnat.
  • Visibilitzar i promocionar els centres d’FP, així com el professorat implicat en el projecte.
  • Promoure la relació entre l’alumnat de diferents especialitats d’FP i establir sinèrgies d’aquests joves amb el Circuit de Barcelona-Catalunya.
  • Donar a conèixer entre els centres d’FP altres serveis i/o activitats del Circuit a banda del món del motor.
  • Establir nexes de col·laboració entre la formació professional i el Circuit de Barcelona-Catalunya i consolidar la relació per futures col·laboracions posant en valor l’FP.

El projecte segueix la metodologia d’innovació oberta a través de la qual el Circuit de Barcelona-Catalunya planteja tres reptes que es proposa per als propers anys:
1. Accions de millora del restaurant del Circuit. Potenciar la seva visibilització, la seva imatge i l’oferta gastronòmica.
2. Fomentar accions per millorar la sostenibilitat (mediambiental, en mobilitat, etc.) del Circuit.
3. Millorar la visibilització, l’otpimització de recursos i l’aprofitament del Circuit per al públic visitant, especialment en les poblacions més properes.

Fases del projecte:
1a fase: Llançament de la convocatòria i presentació d’idees i propostes per part dels/les alumnes dels centres d’FP
3 reptes --> presentació d’idees --> selecció de les millors idees --> Resolució: 3 equips per cada repte, 9 equips màxim en total

2a fase: Tallers de creativitat i exploració del Circuit Barcelona- Catalunya per les idees i solucions preseleccionades (màxim 9)
Desenvolupament dels tres tallers (generació d’idees i exploració del Circuit) per part dels 9 equips.

3a fase: Resolució del concurs

Tenint en compte especialment la viabilitat de la proposta, la creativitat, la capacitat de comunicació i l’ajust entre la proposta i les necessitats del Circuit, els tres equips guanyadors són:

En el repte d’Accions de millora del restaurant del Circuit. Potenciar la seva visibilització, la seva imatge i l’oferta gastronòmica, l’equip vencedor és el de l’Institut Ausiàs March, amb els components: Marc Lazarte, David Lucena i Xavier Toledano.

En el repte de Fomentar accions per millorar la sostenibilitat (mediambiental, en mobilitat, etc.) del Circuit., l’equip guanyador és el de La Salle Barceloneta, format per: Yasmin El Omari, David Peña, Alejandro De Antonio i Ramdane Saci.

I en el repte Millorar la visibilització, l’otpimització de recursos i l’aprofitament del Circuit per al públic visitant, especialment en les poblacions més properes, l’equip premiat és el del Centre López Vicuña, composat per: Marc Benavent, Carles Sarmiento i Jaume Jané.

Recull fotogràfic del projecte:

IMG 20180206 112544 IMG 20180206 121544 20180320 104928
20180320 104946  20180516 121448  IMG 20180516 123648