Projectes

PREMIS FPEMPRÈN

Un camí per a aprendre a emprendre

Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes empresarials realitzats per estudiants de Formació Professional dels instituts i centres d’FP de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

La finalitat dels premis és potenciar el reconeixement i el prestigi social de l’FP, així com reconèixer alguns valors entre l’alumnat d’FP, molt especialment aquells relacionats amb la iniciativa i l’esperit emprenedor.

Els principals objectius d’aquests Premis són: 1) Promoure la creació i disseny de projectes innovadors en el marc de la creació d’empreses, 2) Detectar la qualitat i l’excel·lència dels projectes d’FP i donar-los visibilitat, 3) Afavorir el procés de transició laboral de l’alumnat d’FP, 4) Potenciar iniciatives d’empresa a la ciutat de Barcelona i l’AMB i 5) Fomentar la creativitat, la innovació i la viabilitat en els projectes realitzats dins el marc de l’FP.

Llegir més: PREMIS FPEMPRÈN

Pla de Mesures Innovació a l'FP

Suport a projectes innovadors de Formació Professional

El projecte d’innovació a l’FP de la Fundació té com a objecte premiar projectes educatius de caire innovador. En aquest sentit es posa l'èmfasi a tots aquells factors que afavoreixen la qualitat i la innovació en l’educació i que pertanyen a l’àmbit d’actuació dels centres d’FP a través de l’experimentació, el foment de les competències clau i professionals, el treball en equip i en col·laboració amb altres agents i/o centres educatius, el treball i l’aprenentatge per projectes, l’orientació educativa i professional, la millora de l’èxit educatiu, entre altres elements clau d’innovació educativa.

NOVA CONVOCATÒRIA D'AJUTS, CURS 2017-18:

A qui es dirigeix?

Llegir més: Pla de Mesures Innovació a l'FP

TLN MOBILICAT

QUÉ ÉS EL PROJECTECTE TLN MOBILICAT?

Llegir més: TLN MOBILICAT

ENTRA AL CIRCUIT DE LA INNOVACIÓ AMB L’FP

El projecte “Entra al Circuit de la innovació amb l’FP” neix arrel de la col·laboració entre la Fundació BCN Formació Professional i el Circuit de Barcelona-Catalunya amb l’objectiu principal de visibilitzar el talent de l’FP.

S’adreça a tots els cicles formatius dels centres i/o instituts que imparteixen ensenyaments de Formació Professional (ensenyaments específics, artístics i esportius ) de la ciutat de Barcelona i té per objecte fomentar la millora i la qualitat de la formació professional a través de processos d’innovació oberta entre el Circuit de Barcelona-Catalunya i els centres d’FP de la ciutat de Barcelona.

Llegir més: ENTRA AL CIRCUIT DE LA INNOVACIÓ AMB L’FP

Anuari de la Formació Professional

Anuari de la Formació Professional a Barcelona: Mercat de treball i Formació Professional a Barcelona

L'Anuari de l'FP és una publicació anual on es recull i s'estudia els principals indicadors de l'FP a Barcelona des de l'anàlisis de les dades del mercat de treball i la demanda de formació professional inicial i per a l'ocupació.

Es pot accedir al recull de tots els anuaris publicats fins al moment en l'apartat de publicacions d'aquest mateix web.

Llegir més: Anuari de la Formació Professional