Observatori FP

L'Observatori de l'FP té com a finalitat proporcionar informació sistemàtica i permanent sobre la situació de la formació professional des de la perspectiva de les necessitats del teixit productiu i les empreses de la ciutat de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

Llegir més: Observatori FP

Barcelona davant els reptes 2020

Abandonament Escolar Prematur (AEP)

L'Abandonament Escolar Prematur és un dels reptes marcats per la Unió Europea i que la ciutat de Barcelona, i també la resta de Catalunya, ha de continuar treballant per minimitzar al màxim el fracàs escolar.

Llegir més: Barcelona davant els reptes 2020

Dades del Sistema d'FP

En aquest apartat trobareu els principals indicadors del sistema educatiu de la formació professional inicial a la ciutat de Barcelona. Així com l'oferta formativa segons tipologia d'estudis i titularitat del centre.

Llegir més: Dades del Sistema d'FP

Dades d'escolarització

L'evolució de la demanda dels estudiants de formació professional inicial i de la permanet, així com de les seves preferències són uns dels indicadors que es presenten en aquesta secció. Així com també hi ha informació sobre les passarel·les.

Llegir més: Dades d'escolarització

Context socioeconòmic de Barcelona

Per tal de poder analitzar l'adequació de les necessitats del mercat de treball amb els perfils professionals dels graduats en FP, cal abans conèixer el teixit productiu de la ciutat. Aquí podreu trobar els principals indicadors.

Llegir més: Context socioeconòmic de Barcelona

Rendiment de l'FP al mercat de treball

Conèixer les tendències del mercat de treball no només ens dóna informació sobre sectors emergents i possibles sortides laborals sinó que també  pot fer millorar el nivell d'ocupabilitat de les persones. En aquest apartat es presenten els principals indicadors dels components que integren el mercat de treball.

Llegir més: Rendiment de l'FP al mercat de treball

Adequació de les famílies professionals

En aquest apartat podeu consultar les dades de matriculació dels alumnes d'FP per famílies professionals i els nivells d'inserció de cada una de les famílies.

Llegir més: Adequació de les famílies professionals

SISP - Sistema d'Indicadors per a la Planificació Estratègica

El SISP és un informe semestral que vincula les evolucions dels diferents subsectors del mercat laboral amb les famílies professionals que s'ofereixen la ciutat de Barcelona. La raó d'aquesta anàlisi és detectar les tendències del mercat econòmic per donar suport a la planificació i contribuir a una millor orientació laboral.

Llegir més: SISP - Sistema d'Indicadors per a la Planificació Estratègica

Informes Sectorials

Des de l 'Observatori també s'elaboren informes sectorials que mostren la tendència del sectori i el seu encaix amb els estudis d'FP vinculats al sector.

Llegir més: Informes Sectorials

Contacteu amb l'Observatori

Podeu realitzar consultes i suggeriments a:

Observatori de l'FP

Plaça Espanya, 5 1a Planta