9a Edició Premis FPemprèn 2018. Nova convocatòria

Aquest mes de febrer s’ha fet pública la convocatòria de la 9a Edició dels Premis FPemprèn!

Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes emprenedors realitzats per estudiants de Formació Professional dels instituts i centres d’FP de Barcelona ciutat i de la seva Àrea Metropolitana de Barcelona.

La finalitat del concurs és potenciar el reconeixement i el prestigi social de la formació professional, així com recuperar els valors del treball entre els estudiants de la formació professional, molt especialment aquells relacionats amb la iniciativa i l’esperit emprenedor.

D’aquesta manera, seguint l’estructura d’un Projecte empresarial, es premien els projectes segons les següents categories:

Premis generals:
1.

Llegir més: 9a Edició Premis FPemprèn 2018. Nova convocatòria

Nova plataforma metropolitana d'impuls i suport a la innovació

Aquest mes de gener s´ha posat en marxa la nova plataforma InnoAMB vinculada a l'Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic de l'AMB . L'objectiu d´aquesta és donar suport a la difusió de projectes i activitats del territori en l´àmbit de la innovació: noves empreses emergents (start-ups), activitats i formació per a emprenedors socials i, sobretot, la promoció del talent jove, tant d'estudiants de formació professional com universitaris en situació d'atur, a fi d'apropar-los al teixit empresarial metropolità i donar resposta i suport al llançament dels seus projectes innovadors.

Trobareu tota la informació del programa  a:

Llegir més: Nova plataforma metropolitana d'impuls i suport a la innovació

Acte de signatura dels convenis PFI 2017-2018

El 19 de gener de 2018, al saló de cròniques de l’Ajuntament de Barcelona, es va formalitzar la relació de col·laboració entre la Fundació BCN Formació Professional i l’Ajuntament de Barcelona amb els 15 centres educatius i entitats socials de la ciutat que imparteixen els 22 Programes de Formació i Inserció (PFI) cofinançats per l’Ajuntament de Barcelona, en el marc del Pla 16-19 i d’acord amb la mesura de govern Impuls al projecte educatiu de ciutat: per fer de Barcelona una capital de la innovació pedagògica, aprovada al febrer del 2016 per la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports.

L’acte va estar presidit per la tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, el comissionat d’Educació i Universitat de l’Ajuntament de Barcelona, Miquel Àngel Essomba, i el vicepresident de la Fundació BCN Formació Professional, Pere Fàbregues.

Llegir més: Acte de signatura dels convenis PFI 2017-2018

Nova convocatòria Pla de Mesures Innovació a l'FP, curs 2017-2018

La Fundació BCN Formació Professional ha fet pública la nova convocatòria d'ajuts per al curs 2017-2018 a mesures que promoguin la qualitat i la innovació en el sistema de formació professional.

Amb el Pla de Mesures Innovació a l'FP, es posa l'èmfasi a tots aquells factors que afavoreixen la qualitat i la innovació en l'educació i que pertanyen a l’àmbit d’actuació dels centres d’FP a través de l’experimentació, el foment de les competències clau i professionals, el treball en equip i en col·laboració amb altres agents i/o centres educatius, el treball i l’aprenentatge per projectes, l’orientació educativa i professional, la millora de l’èxit educatiu, entre altres elements clau d’innovació educativa.

La convocatòria, que compta amb el suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Barcelona, s'adreça a centres i/o instituts que imparteixen ensenyaments de Formació Professional inicial a la província de Barcelona. Els projectes poden ser aplicats a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà i/o de grau superior que el centre tingui autoritzat oficialment per part de l’Administració competent.

Llegir més: Nova convocatòria Pla de Mesures Innovació a l'FP, curs 2017-2018

Els equips seleccionats per participar a la 1a edició del projecte "Entra al Circuit de la Innovació amb l'FP" aquest curs 2017-18 han estat els següents:

1. Repte: Accions de millora del restaurant del Circuit. Potenciar la seva visibilització, la seva imatge i l’oferta gastronòmica:

Llegir més: Resolució dels equips que participaran a "Entra al Circuit de la Innovació amb l'FP"