Sara Berbel, nova presidenta de la Fundació BCN Formació Professional

NOTA DE PREMSA DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA

»La Fundació BCN Formació Professional té com a missió potenciar una formació professional adequada i compatible amb les necessitats del sistema productiu i facilitar la transició al món del treball i a la plena integració dels estudiants.

Sara Berbel ha estat nomenada presidenta de la Fundació BCN Formació Professional, en la qual participen representants de l'administració, centres de formació i del teixit empresarial amb l'objectiu de fomentar el desenvolupament socioeconòmic de la ciutat, fomentant així la relació entre la formació professional i l'entorn productiu. Berbel ha estat escollida tenint en compte la seva llarga trajectòria professional en relació amb el sector productiu i empresarial del país, i en les administracions públiques. La nova presidenta de la Fundació és actualment la directora general de Barcelona Activa.

Llegir més: Sara Berbel, nova presidenta de la Fundació BCN Formació Professional

Revista de la 9a edició dels Premis FPemprèn

Ja es pot consultar la revista en la que es recullen tots els projectes participants a la 9a edició dels Premis FPemprèn.

Enguany han passat a la 2a fase un total de 82 projectes, 27 corresponents a cicles formatius de grau mijtà i 55 a cicles formatius de grau superior, d'un total de 38 centres de la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

En aquesta revista es pot trobar un resum de cadascun dels projectes participants i algunes fotografies que resumeixen l'acte de lliurament de premis.

Consulta-la al següent enllaç.

Llegir més: Revista de la 9a edició dels Premis FPemprèn

Presentació Estudi Port de Barcelona

El dia 20 de juny al Port de Barcelona, es va presentar l’Estudi sobre els principals perfils professionals que requereixen les empreses de la Comunitat Portuària de Barcelona, elaborat per la Fundació BCN Formació Professional, finançat per Port 2000 i amb la col·laboració de l’Autoritat Portuària de Barcelona.

L’estudi ha identificat 19 perfils professionals vinculats a l’àmbit de l’FP i va comptar amb la participació de 106 empreses i 4 grups de treball sectorials: terminals estibadores, indústria nàutica i esportiva, logística i transport.

Estudi Perfils Professionals a la Comunitat Portuària

Llegir més: Presentació Estudi Port de Barcelona

Sessió final "Entra al Circuit de la Innovació amb l'FP"

El passat 5 de juny va tenir lloc la sessió de presentació de les idees d’innovació dels 9 equips finalistes del projecte “Entra al Circuit de la innovació amb l’FP”.

Les presentacions han estat el punt final d’aquest projecte pilot, el qual s’ha realitzat al llarg d’aquest curs 2017-18, i totes les propostes han estat presentades amb molta il·lusió i motivació per part de l’alumnat. No obstant, s’ha tingut en compte especialment la viabilitat de la proposta, la creativitat, la capacitat de comunicació i l’ajust entre la proposta i les necessitats del Circuit.

La decisió ha estat a mans del jurat conformat per representants del Circuit de Barcelona-Catalunya, de la Fundació BCN Formació Professional i per docents experts en cada àmbit dels reptes (hostaleria, sostenibilitat i medi ambient i publicitat i màrqueting).

Llegir més: Sessió final "Entra al Circuit de la Innovació amb l'FP"

Ocupació a la Indústria 4.0

La Fundació BCN Formació Professional, a través de la seva Taula sectorial de Formació industrial,  ha col·laborat amb Barcelona Activa en l’organització de l’Espai de Networking sobre Indústria 4.0, que va tenir lloc ahir 27 de juny de 2018 de

Llegir més: Ocupació a la Indústria 4.0