Visita al País Basc FP i4.0

La Fundació BCN Formació Professional ha participat en la visita a Guipúscoa, impulsada pel projecte Riera de Caldes i4.0, per conèixer l’Institut de Màquina i Eina (IMH), centre integral d’FP que ofereix formació especialitzada en Fabricació Avançada i serveis d’innovació a les empreses, el Centre CIFP Usurbilgo centre integral d’FP punter en Energia i Aigua i Tknika centre de referència internacional d’ FP en recerca i innovació aplicada mitjançant la vigilància tecnològica-metodològíca, la selecció i desenvolupament de projectes i la transferència de coneixement als centres d’FP i a les Pimes.

El viatge va comptar amb una delegació de 23 persones representants de l’Ajuntament de Santa Perpetua de Mogoda, Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sabadell, Centre Metal·lúrgic, Fundació CIM, Instituts d’FP Palau Ausit, Institut Manuel Hugué, Institut Estela Ibèrica, DGFP del Dep.

Llegir més: Visita al País Basc FP i4.0

Comissions de treball de la Taula sectorial de Formació Industrial 2017

La Taula sectorial de Formació industrial va reunir ahir  28 de novembre de 2017 les quatre comissions de treball,en dues sessions:

· 9.30-12h. Comissions de treball de vocacions industrials i orientació professional

La Fundació BCN Formació Professional celebrarà dos sessions informatives el dijous 30 de novembre destinada a centres d’FP i Ajuntaments de l’AMB.

L’objectiu d’aquestes sessions informatives és comunicar l’ampliació d’àrea de treball i prestació de serveis de la Fundació BCN Formació Professional. Aquest àmbit de treball passa, gràcies a la col·laboració amb l’AMB, de la ciutat de Barcelona a la totalitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Aquesta ampliació d’àmbit territorial de treball suposa que els centres d'FP potencialment usuaris de la nostra Fundació passen a ser tots els compresos al territori l'AMB. A la sessió informativa a la qual us convoquem, volem informar-vos dels recursos i serveis als que podreu tenir accés, a partir del 2018, centres, professorat i alumnat.

Llegir més: Sessions Informatives per a centres d'FP sobre l'ampliació de la Fundació a l'àmbit territorial AMB

Es presenta l'estudi "Estat de l'FP Inicial a l'AMB"

El 15 de novembre es va presentar l’estudi La Formació Professional Inicial a l’AMB a les instal·lacions Gornal Activa (L'H). L'estudi, desenvolupat per la Fundació BCN Formació professional sota encàrrec de l'AMB, aborden indicadors de mobilitat d’alumnat d’FP inicial intermunicipal i s’identifiquen i detallen els perfils professionals associats a l’FP més buscats. Aquests perfils s’han detectat i desenvolupat en col·laboració amb Serveis Locals d’Ocupació, Centres Formatius, Agents socials i àrees d’Educació i Promoció econòmica de municipis de l’AMB.

Llegir més: Es presenta l'estudi "Estat de l'FP Inicial a l'AMB"

Celebrem els 10 anys de la Fundació BCN Formació Professional

Us convidem a assistir el proper dia 23 de novembre a l'acte de celebració dels 10 anys de la Fundació BCN Formació Professional.

Durant l'acte, gaudirem d’una ponència marc sobre el present i futur de l’educació, l'aprenentatge al llarg de la vida i el món del treball. També tindrem l'oportunitat de reflexionar sobre els reptes que ens plantegem des de la Formació Professional, fruit del treball realitzat des de la Fundació amb la col·laboració de diversos experts al llarg d’aquest any 2017.

Tanmateix tindrem l’ocasió de visualitzar un vídeo resum de l’activitat de la Fundació al llarg d’aquests 10 anys, i finalment, procedirem a l’atorgament del Premi Daniel Resines.

Per concloure l'acte, compartirem tots plegats un petit refrigeri.

Us hi esperem!

Llegir més: Celebrem els 10 anys de la Fundació BCN Formació Professional