Presentació de l'Anuari de la FP a Barcelona i l'AMB 2017

Des de la Fundació BCN Formació Professional us convidem a la presentació de l'Anuari de la FP a Barcelona i l'AMB 2017.

Places limitades.

Llegir més: Presentació de l'Anuari de la FP a Barcelona i l'AMB 2017

Nova convocatòria d'ajuts Aula Empresa

Convocatòria d’ajuts per a l’aplicació del programa SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) dels instituts i centres d’FP de la ciutat de Barcelona, curs 2018-19

L'Aula Empresa té com a objecte donar suport, a través d’ajuts econòmics, als instituts i centres d’FP de la ciutat de Barcelona que considerin d’interès l’aplicació de la metodologia SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) en els cicles formatius on es pot integrar preferentment la metodologia.

Per a més informació, aquí.

Llegir més: Nova convocatòria d'ajuts Aula Empresa

En el marc del projecte “Entra al Circuit de la Innovació amb l’FP”, el passat 20 de març va tenir lloc el 2n taller al Circuit de Barcelona-Catalunya.
Un cop manifestades les idees en el primer taller (Exploració del Circuit i aprofundiment en els reptes), l’objectiu del segon ha estat consolidar-les i començar a desenvolupar el pla del projecte d’innovació, a partir de la metodologia Design Thinking i del model SCOPE.

Els equips que han estat seleccionats per participar en els 3 tallers, hauran de presentar públicament la seva idea d’innovació en una sessió final que tindrà lloc al maig de 2018.

Consulta aquí els equips seleccionats.

Llegir més: 2n Taller. Treballem la idea: Design Thinking per a madurar els projectes d’innovació

Resolució de la 7a edició del Pla de mesures Innovació a l'FP, curs 2017-18

Durant la segona primera quinzena de març, s’ha resolt la concessió d’ajuts econòmics a projectes d’innovació presentats a la convocatòria del Pla de mesures innovació a l’FP, curs 2017-18.

Les comissions d’avaluació, segons l’àmbit territorial, han estat integrades per representants de: l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, Consorci d’Educació de Barcelona, Departament d’Ensenyament, Àrea Metropolitana de Barcelona, Diputació de Barcelona i Fundació BCN Formació Professional.

Enguany, s’han presentat un total de 99 projectes, 50 corresponents a la ciutat de Barcelona, 20 a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i 29 a la demarcació de Barcelona (excepte l’AMB), la qual cosa indica la predisposició i voluntat per part dels centres d’FP a seguir treballant en aquesta línia d’innovació educativa i en apostar per projectes que atorguen valor afegit i qualitat al sistema de Formació Professional.

D'aquests projectes presentats, 44 s'han resolt favorablement: 10 de l'AMB, 12 de la Diputació de Barcelona (a excepció de l'àmbit territorial de l'AMB) i 22 de Barcelona ciutat.

La tipologia de projectes resolts favorablement és molt variada: Planificació del tractament de radioteràpia del malalt oncològic, simulacre en un incident de múltiples victimes, d'innovació alimentària, projectes de foment de l'orientació educativa, espai per a la càrrega de dispositius mòbils amb energia solar fotovoltaica, etc.

Llegir més: Resolució de la 7a edició del Pla de mesures Innovació a l'FP, curs 2017-18

L'FP a l'Advanced Factories 2018

Aquest dies, 13 al 15 de març de 2018, es celebra la 2ª edició de l’Advanced Factories, impulsada per NEBEXT i EURECAT, la fira que convertirà Barcelona en la capital europea de la industria 4.0.

Amb més de 200 empreses innovadores en automatització industrial, robòtica, màquina-eina i digital facturing, comptarà amb 170 destacats ponents nacionals i internacionals i la participació d’Alemanya com a país convidat.

La Fundació BCN Formació Professional hi participarà el dia 15 de març a les 13h a la Taula  Worker 4.

Llegir més: L'FP a l'Advanced Factories 2018