Què és?

La Fundació

La Fundació BCN Formació Professional és una organització de naturalesa privada impulsada per l'Ajuntament de Barcelona, amb finalitat de servei social i sense ànim de lucre.

La missió de la Fundació BCN Formació Professional és participar en el desenvolupament socioeconòmic de la ciutat, a partir del foment de la relació entre la formació professional de la ciutat i l'entorn productiu de l'Àrea Metropolitana, potenciant una formació professional adequada i compatible amb les necessitats del sistema productiu i facilitant la transició al món del treball i la plena integració dels estudiants, mitjançant la realització i gestió de projectes i l'execució d'accions específiques adreçades a les empreses i centres de formació.

La Fundació BCN Formació Professional esdevé un instrument per desenvolupar un projecte compartit entre el sector productiu i la formació professional de la ciutat; i troba el seu marc d'entesa i de coordinació entre els centres de formació -estudiants i professors- l'Administració i el teixit empresarial.

Història

La Fundació BCN Formació Professional (2006) és la culminació d'una aposta clara i decidida de l'Ajuntament de Barcelona per la formació professional de la ciutat. Aquesta aposta es remunta a l'experiència acumulada amb la creació del Consell de la Formació Professional de Barcelona (1994) -primer consell d'FP a Catalunya*- i la creació de l'Associació Xarxa FP (1999) per a potenciar la mobilitat d'estudiants i professorat.

*Òrgan de debat i consens de les polítiques de la ciutat en matèria d'FP.

Objectius

1 Contribuir al desenvolupament d'un sistema de formació professional eficaç i eficient per a la ciutat, tenint com a referent les empreses de Barcelona i de l'àrea metropolitana.

2 Fomentar la cultura del treball per a la millora del capital humà, i l'optimització de la inserció al món laboral del jovent de formació professional en el context d'una ocupació de qualitat i de reforçar el desenvolupament econòmic de la ciutat.

3 Impulsar les iniciatives que permetin millorar el procés de transició a la vida activa del jovent.

4 Contribuir, a través de la formació professional, a la consolidació del concepte de Barcelona territori obert a Europa, mitjançant la gestió d'accions de mobilitat per Europa per al jovent i el professorat de formació professional i per al personal de les empreses.

5 Participar en la identificació i gestió dels centres integrals que es desenvolupin a la ciutat de Barcelona per tal de contribuir en la integració de les ofertes formatives professionalitzadores.